Di sinilah tempatnya.....Isi hatiku......luahan jiwaku....aduan perasaanku.....yang ku ingin kau tahu....

Monday, October 15

Aku Terima Nikahnya....



untuk makluman, sejak lahirnya safi....kami tak pernah menonton movie berdua......kalau mahu tengok movie di pawagam, cerita adalah yang sesuai untuk kanak2 dan dewasa seperti En El...cth  transformer so kalau cerita feeling2 cam ombak rindu  tu memang donlod dan tengok kat tv or lappy.....Bila saya tengok trailer Untuk Tiga Hari.....terus merengek kat En El nak pi tengok.....tak mau versi donlod...mahu tengok di skrin besar sambil kunya popcorn dan minum air gas hoooverrrr!!!! tapi untuk pi tengok citer level saya dengan membawa safi dan umar????

end up sampai hari ni tak pi tengok..sambil tu  kuar plak cerita Aku Terima Nikahnya lakonan Nora Danish dan Adi Putra.....owhhh!!!!saya memang minat giler pada Nora Danish.....segalanya tentang dia.....muka dia, badan dia, cara fesyen, make up dia, suara dia, perangai dia, kemanjaan dia.....masa dia kawin ngan jejai dulu pon saya rasa sangat sedih......sangat tak pinang dibelah dua....tak padan langsung....nora danish deserved to get better man dan lebih hensem dari jejai....

so kali ni ajak En El....ok lak dia nak pegi.......ambik seat couple lak tu....atas and belakang skali....zaman bercinta pon tak cam ni...hahahahahahaha........walaupun hati saya agak sayu mengenangkan saya akan pegi movie tanpa membawa dua org kesayangan saya itu..... hooovveerrrnye mama korang nih....tapi bila mengenangkan saya perlu juga belajar untuk sekali sekala memberi peluang pada diri dan encik suami....saya gagahi jua angkat bahu sambil mata pandang atas!!!!...

Ceritanya....so so.....agak lembap...saya lebih banyak menghayati wajah dan kemanjaan nora danish dari jalan cerita........end of the story terasa bagai tertipu...bagai nak rak si lisa berusaha untuk mengembalikan ingatan johan dan diseksa batin oleh johan....cerita berakhir terlalu simple....terlalu mudah.....rasa sangat buang masa...yer la.....sambil nonton dihiasi suara dengkuran halus enEL....matik la kalau en suami baca nih.....sangap hokey!!!!

penyelamat cerita ini hanyalah pelakonnya.....yang lain out...terutama skrip....ini hanya pandangan saya...org lain saya taktau......

ok la en Suami...pas ni kita kita takyah tengok citer kita di movie....kita donlod tengok kat umah...siap leh pause kalu u nak nak saya buatkan kopi 3 in 1 or nak gi toilet.....dan tak buang duit...duit tu kita leh simpan untuk wat cornice rumah nanti...apakah!!!

sebelum pulang....alang-alang dah dating berdua......kami ke downtown mines....si dia ngidam sengkuang calit ...dari bulan lepas dah asyik sebut ajer...kita layankan ajer....sengkuang calit ni benar2 mengimbau kenangan masa kecil saya.......



sempat tangkap gambar tukang buat......kami beli 3 .....bila dah abih makan baru teringat nak tangkap gambar...hehehehehehe...takperlah...lenkali sajork!!!


nota:terima kasih la makla sebab jadi babysitter safi n umar...jasamu dikenang...buat safi dan umar...kalau masa korang baca entry ni dan korang dah besar...ketahuilah yg mama takdak niat nak tipu korang malam kelmari...mama kene kata mama gi keje kalau tak korang nak ikut...tiket ada dua jer.....:)






No comments:

Related Posts with Thumbnails