Di sinilah tempatnya.....Isi hatiku......luahan jiwaku....aduan perasaanku.....yang ku ingin kau tahu....

Tuesday, October 16

After 19 years...


Last sekali saya berjmpa doktor gigi adalah ketika darjah enam....lepas tu memang saya tak ingat sama ada saya pernah atau tidak ke klinik gigi lagi...sebab saya tak ingat maka saya anggap yg darjah 6 tu adalah yg terakhir...hehehehehehehe

selepas 19 tahun....si geraham yg dah lama berlubang mula memberi signal yg keadaannya makin kritikal...demam, berdenyut dan apa saja yg dibuat serba tak kena....setelah hampir seminggu menderita sangat derita hokey!!!!!saya terpaksa kalah dengan cadangan EnHubby serta kawan2...rasa takut dan fobia saya dengan dentist kalah dengan sakit yg maha hebat dlm mulut ini.....

tapi dlm sakit2 tu sempat jugak ngadap pizza hut kat opis masa lunch hour...hehehehehehe....tapi saya hanya hadap ayam......cuba kunyah pizza tapi rasa sangat keras rotinya...huhuhuhuhuhu


abaikan kuah roticanai belen brekfas....

sebagai staff, rawatan pergigian adalah ditanggung company....sayang UNITEN ketat-ketat...mata tengok  atas sambil angkat bahu, mulanya mahu ke Klinik Pergigian Halizah di bangi tapi kene appointment la pulak....kalau mahu walk in kene esok pagi...hari ini sudah penuh...daku dah hampir meraung ni tak mampu tunggu sehingga esok...nak tunggu waktu habis keje pon sangat menyeksakan...maka telah menerima cadangan dr bff Hawa untuk ke Klinik Pergigian Kajang owned by Dr Sivakumar....boleh walk in...takyah nak appointment bagai.....



  kali pertama datang dr check dan buat minor drilling  untuk buang serpihan gigi yg rosak dan reput...kemudian tampal sementara yg berubat......lepas seminggu, dtg semula untuk tampal kekal....bila dtg balik lepas seminggu ,dr detected satu lagi lubang di geraham yg belakang sekali.....so tampal kekal yg sebelah kiri dan yg kanan tampal yg berubat sekali lagi cover sekali yg lubang baru jumpa tu...dr pesan kalau sakit kat situ, terus dtg klinik...bermakna kerosakkan telah sampai ke saraf....atau dlm lubang tu dah ada infection.....so buat root canal treatment atau cabut terus....wahhhh!!!!mak gigil secara tetiba...dah alang2 nganga...dr terus buat scalling....cuci segala karang gigi bagai......balik tu sgt berdoa agar tiada kesakitan yg akan muncul..
so smalam pi balik klinik, dengan senyuman :) terus dr tampal...dengan senyuman jugak....:) dr kata gigi saya cantik...:) kembang sat...hehehehe.......selepas ini saya akan jumpa dr kumar enam bulan dr sekarang....dan saya tak takut lagi nak jumpa dentist....dr kumar benar2 mengubah perspektif saya terhadap dental treatment.....next month berhajat untuk bawa 2 audadi saya berkenalan dengan dr kumar......bulan ni bz sket....




harus senyum tunjuk gigi..hehehe

smalam juga enHubby juga check gigi......macam2 jer dr tu nak buat kat gigi dia......almaklumla....gigi bekas mat rempit...byk juga yg terkeluar alignment...hehehehehehehe



nota: mohon abaikan status saya di fb yg sebut setelah 21 tahun....salam kira...heheheheh...Ai dulu math spm dapat A2 jerrrr...hehehehehehehehehe




























1 comment:

Anonymous said...

kak ade no fon tak...

Related Posts with Thumbnails