Di sinilah tempatnya.....Isi hatiku......luahan jiwaku....aduan perasaanku.....yang ku ingin kau tahu....

Monday, October 25

My dear Muhammad Umar Audadi B. Elrinor

Selamat Hari Lahir yang ke 2 sayang ku
Hari ini genap 2 tahun umur umar....Cerita kelahiran umar ada di sini.....mama bersyukur pada Allah SWT...hari ni bukan sahaja genap 2 tahun umur umar malah genap 2 tahun mama menyempurnakan tanggungjawab mama dalam usaha memberikan yang terbaik buat umar...

Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun penuh, iaitu bagi orang hendak menyempurnakan penyusuan itu: Surah Al Baqarah ayat 233

Umar adalah kebanggaan mama dan papa....Safi adalah kegembiraan mama dan papa......2 anugerah yang dikurniakan oleh Allah SWT ini sangat besar nilainya buat mama n papa....

but hari ni hari kelahiran umar yang ke-2...so kita fokus kat umar dulu yek.....31st Oct nanti safi lak.....

banyak pics yang nak diupload tapi oleh kerana HD rosak dan masih menunggu masa untuk dibaiki...redha je la mama dengan gambar yang ada...huhuhuhuhuhu

MUHAMMAD UMAR AUDADI B. ELRINOR

Kelahirannya memang dinantikan...setelah kebahagian memenuhi suasana dengan kehadiran seorang puteri,mama dan papa begitu mendambakan kelahiran seorang putera......bila umar hadir dalam hidup kami......bagaikan telah lengkap keluarga kecil kita......

kelahirannya disambut penuh kesyukuran oleh Opah dan Atuk....disambut penuh kemeriahan sebagaimana safi dahulu.....tiada beza...kerana keduanya sama istimewa

Kala umar menjejak 1 tahun...pelbagai perkara yang umar telah capai membuatkan mama kagum denganmu sayang.....
setelah 1 tahun....
umar tidak lagi menggunakan botol berputing untuk minum ebm mama...umar menggunakan sippy cup dan botol dengan straw....
umar mula minat pada permainan bola...mula menendang dan menangkap bola...anak penjaga gol lah katakan hehehehehehe....
umar mula mengeluarkan suara yang lantang...sebelum ni kalau nak dengar suara...kene tunggu menangis dahulu....
gigi mula tumbuh dengan jayanya tapi tiap kali umar gigit ketika bf...mama cuma picit pipi gebu umar ...pasti dilepaskan...hehehehehe
sudah mula pandai merajuk dan buat muka....serta berlakon...kata anak pelakon wanita terbaik...hehehehe..
dan buat sekian kalinya...umar botak...setelah dibotakkan kali terakhir ketika majlis cukur jambul setahun yang lalu...


kini umar telah 2 tahun
umar dan mama telah berjaya dengan misi penyusuan penuh 2 tahun kita
tahniah untuk umar...kerana sama2 menyokong mama
walaupun di tengah perjalanan itu ada rintangan yang terpaksa kita hadapi....namun umar penguat semangat mama......tanpamu sayang, mama tak pasti samada misi terbesar kita ini terlaksana atau tidak...
umar tahu mamanya suka snap gambar dia tengah bf...dia layankan ajer...hehehehehe





melihat umar membesar sihat dan aktif.....penat mengendong beg pam dan bekas susu selama 2 tahun kini hilang




Umar lebih kepada mama...raut wajah, perangai dan emosi...memang anak shazura la...kerana dia fully bf....umar lebih rapat dengan mama...bak kata orang...memang berkepit ajer...





 umar...
waris keturunan tuk yah azis mohamad
hero pada papa
geng main bola nanti...hehehehehe

umar...
kawan sekelas safi
kawan buli safi
kawan bergaduh safi
kawan sebantal kala tidur safi
kesayangan safi...cuba la ugut nak hantar adik dia ke mana2...dia punya meraung.....satu bandar mahkota cheras boleh dengar....kalau nak beli apa2 pn....mesti dia ingat kat adik dia....


SELAMAT HARI LAHIR YANG KE 2 SAYANG
25 OKTOBER 2010
SEMOGA MURAH REZEKI DAN DIBERKATI SELALU
MOGA HIDUPMU AKAN DIMUDAHKAN SEGALANYA OLEH YANG ESA...

rasa bagai baru semalam melahirkannya ...kini dia telah pun 2 tahun....sekejap betul masa berlalu...nak teruna ku kini makin menginjak usia........dapatkah daku menerima keadaan suatu hari nanti.....dia akan berhenti menyusui air susuku...terimakah aku suatu hari nanti dia akan berdikari dalam hidup....redhakah suatu hari nanti dia akan berkata...."mama,umar nak kahwin".....hehehehehehe
 
 
apapun sayang...umar tetap di hati mama...umar tetap baby mama...untuk mama peluk di kala susah atau senang...sedih atau gembira...dunia dan akhirat...
 
 







3 comments:

noraherni said...

Sha, aku paling suka gambar Umar dan Safi (pakai gaun putih) tu..., dan gambar-gambar kau dan Umar di dalam kereta (so sweet!)

Tapi tak boleh tahan ayat Umar nak kahwin *tears- lawak ada sayu ada... Tahniah Umar dan Mama Umar!

Istimewa untuk mama Umar, terusan semangat kau yang membara! You rocksss Sha!

Nur Shazura said...

nora...baca komen ko pun buat aku leleh....eee aku ni...memang dasar ratu air mata...hehehehehe
thanks dear..

Zaimah said...

Sha dearest,

Ayat nak kawen tu mmg menyentuh jiwa. I just can not imagine when the time comes okeh. Tak mau let go the babies.

Suka tgk gmbr yang sha tgk kamera, tapi umar tengok sha. Meaningful. At least to me.

Tahniah Sha, Alhamdulillah dapat capai milestone dua tahun. It is not just a milestone, more that that, it is an achievement, kejayaan melaksanakan tuntutan.

Related Posts with Thumbnails